thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Don't stop me now

Kategori: Mina skapelser

Det är lätt att skapa sig en bubbla att leva i. Att allt utanför denna bubbla, angår inte dig, eller så existerar det inte. Man fokuserar så hårt på det man redan vet att man inte tar reda på mer. Förklaringar, eller kanske att se på saker i ett annat perspektiv. Att inte bara se det svart eller vitt. Att se saker genom andras ögon. Det är något jag börjar lära mig nu. Se saker från ett annat håll, att inte fokusera så hårt på vad jag tror, tänker eller uppfattar det som. Utan istället backa två steg med sinnet och se det hela på ett annat sätt. Att inte ta åt mig av allt som händer, allt som folk säger. Tar jag åt mig, försöker jag se det som att det kan betyda något annat. Det kan låta som att det är en lätt grej för andra, men det är inte så svårt egentligen. Det gäller bara att verkligen försöka att inte fokusera på en och samma.
Jag vet inte, kanske svammlar jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: