thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

I can't stand it!

Kategori: En vardag

Satt och kollade runt på lite bloggar, och så kom jag in på en speciell blogg. En tjej som är helt emot djurplågeri och päls. Hon la upp bilder på hur man behandlar hundar i andra länder och hur man avrättar dem. Fick tårar i ögonen. Det finns inget värre än djurplågeri. Jag är uppväxt med djur sedan jag blev född. Katter, hundar, fåglar, kaniner, råttor, möss, gerbiler, ödlor, fiskar.. Jag förstår inte hur man kan slå ett djur. Det, för mig, är det värsta man kan göra. Djur och barn, som inte kan försvara sig. Jag vägrar röra allt som har med döda djurs päls och skinn att göra. Jag får en klump i halsen, och vill spy. Det är knappt jag vill vara nära fejk-päls heller.
Om man kunde, skulle jag göra allt för att ge tillbaka på alla de som plågar djur för mode. De som plågar djur utan orsak och de som inte fått en kastrering utan bedövning en gång (eller bedövning när man rotfyller/lagar hål/behöver opereras) ska få känna av samma smärta. Rättvist? I mina ögon är det de. Det är den enda gången jag kan tänka mig att sjunka så lågt. Även när ett barn kommer till skada, blir våldtagen tex. Kastrering! I mina ögon har man misst sin rättighet att använda sina organ till annat än pissa.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad = Få samma skit som du ger de försvarslösa!

Ja, nu blev det rätt hettsigt inlägg. Men jag fick ur mig det jag behövde. Min åsikt.

---------

Nu till något annat.
Mitt knä har inte blivit ett dugg bättre. "det försvinner när du blir 20 - 25". Borde jag då inte känna att det blivit lite bättre nu isåfall? Har ont i knät dagligen. Igår på träningen så var jag med lite och spelade match i 15minuter. Sprang inte, joggade försiktigt med mitt specialknäskydd. När jag kom hem och tog av mig knäskyddet så hade knät svullnat upp kraftigt och var varmt. Det kändes som det kokade i knät. Kunde inte stödja mig alls på benet. Smörjde in det med natursalva (det är ungefär som värksalvan ipren, fast med naturläkemedel). Har försökt att inte stödja allt för mycket på knät i dag, eftersom svullnad + värme oftast är tecken på överansträngdhet. Var inne hos skolsystern under dagen med för att prata om tid till en ny ortoped. Hon ställde med glädje upp och hjälpte mig. Så nu håller jag tummarna och tårna för att jag får en tid och åtminstonde får röntga knät. Något fel måste det vara.. eller är det som en del läkare säger: "det är bara inbillning"? Imorgon blir det att bita ihop under jobbet iallafall :) Knät ska så satan heller hindra mig från jobbet jag vill ha ^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: