thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Grattis Foki!

Kategori: En vardag

Läste precis att Foki vann årets blogg :) Det är hon verkligen värd. Hennes blogg är en av de få som jag faktist läser, och tycker om! Så grattis :D

---

Har fått tillbaka ryggvärken :/ Eller ja, vet inte om det är samma. Men det gör ont. Kan även ha sovit tungt, då brukar jag få ont. Ska försöka ta det lugnt idag och se om det går över. Annars får det fasen bli massage (firman har rabattkort till en speciell massör). Men hoppas ändå det går över av sig själv.

Var ute och övningskörde igår :) 50min! Vi åkte ut på körvägar i trafik, här runt om området jag bor i. Det gick kanon :) Trodde det skulle vara värre än det var, faktist. Men gick in med positiv inställning. Far min tycker det är lite skumt att jag är bättre på vänstersvängar än högersvängar (vad nu det ska betyda?). En gång till, sen ska vi testa oss på stadskörning :) Och förhoppningsvis får vi låna kusinens bil (vi har dessvärre bara automat) så jag kan lära mig köra med växel också tills jag skrivit in mig på körskola :) SNART SÅ GOTT FOLK!

Och som i tidigare inlägg så såg ni att jag var hos farmor igår. Hon såg pigg ut (trotts omständigheterna). Vi hämtade hennes medicin och handlade lite åt henne. Jag köpte en STOR godispåse åt henne, och snacka om att hon blev glad :) Min älskade farmor, hoppas det blir bättre snart. Vet inte riktigt hur många behandlingar hon har kvar, men hoppas det snart är slut på det så hon kan återvända till vardagen igen. Efter allt skit hon gått genom nu. Är fortfarande sjukt besviken och förbannad på läkarna som opererade henne! Det är precis som om de skiter i hur välvårdade allt är. Visst, nu kan det ju vart så att det blev som en "olycka" att det var kliniskt rent med att det kom in skit ändå. Men iallafall! DÅLIG STIL. Sjukvården borde behandla äldre bättre. Och kom inte och säg att dom redan gör det, för de gör dom inte! Jag vet, jag har sett det själv.

Kommentarer

  • Robin säger:

    Det brukar vara så. För eftersom du sitter på vänster sida har du större koll på just den delen av bilen. Det är svårare att bedöma avstånd och sånt på höger sida. Samma sak med huven: man tror man är två millimeter från väggen, när det egentligen är ett par decimeter.

    2009-10-18 | 18:06:08
    Bloggadress: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: