thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Slösade pengar igår

Kategori: En vardag

Var på stan med mor och syster igår. Och som vanligt slutar det med att man blir ett par kronor fattigare. Det är farligt att gå på stan med min familj! Gosh. Blev iallafall inhandlat en ny vårjacka. 169:- på New Yoker. Tycker jag var rätt skapligt pris faktist. Snygg och vindtät. Den hade kostat mycket mer innan dess (tror jag?). Men jag är nöjd. Den andra jackan jag har är inte direkt något man får värme av. Den funkar på sommarmorgnar/kvällar, men är lite för kall för våren. Så ja, det känns som jag gjorde ett litet kap.

Köpte även en jacka åt mor. Den var lite dyrare, men hon är helt klart värd den. Hon behövde en ny jacka (tycker iallafall jag) och eftersom hon gillade den och den satt bra så ville jag lägga att hon skulle ha den. Tror det var min kommentar som gjorde att hon tillslut (efter mycket om och men) gick med på det:
"Mamma.. om du hade varit tveksam så hade du sagt något negativt om den. Men du har inte sagt ett enda fel om den, och då tycker iallafall jag att det låter som du vill ha den".

Och japp japp, jag hade rätt!

Sen blev det även en piercing till. Inget speciellt, bara ett vanligt hål i ena örat. Har ju pratat om det ett tag innan, men det blev ändå som en spontan-grej. Jag sa det när vi kom till stan: "Jag tar ett hål i örat idag innan vi åker hem" och sagt och gjort. In på Barberar'n och så var det klart. Kanon trevlig och duktig tjej som tog det. Verkligen, all cred! Vi hade en liten rolig diskution:

Hon: Du har som en grop i örsnibben så det blir.. nog bra om vi kanske tar den här..
*hon kollar lite och fixar*
Hon: Ja, men tar jag den här, så syns den jättebra och blir fint!
Jag: jaja, det blir säker bra.
Hon: Har du fler piercingar eller?
Jag: Ja, jag har min industrial här *lyfter bort håret*
Hon: nejmen.. SÅ COOL! åååh så häftigt!

och sedan ville hon veta hur man gör den, om det gjorde ont, hur lång tid och.. ja, allt det där.


Mot kvällen sedan gick jag in till tant och pratade lite. Meningen var att vi skulle se film, men det slutade (som det alltid gör när vi umgås) att vi satt och pratade och kollade på gamla bilder.

Det var min dag igår det. Nu väntar jag på att tönten Marcus ska vakna. Förmodar att han sover, eftersom han inte svarar på sms och inte är inne på msn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: