thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Mamma har alltid rätt

Kategori: En vardag

Jag: Hmpf. Hur kan det rinna från näsan när de regnar? Kan ju inte känna av pollen då!
Mor: Det kan vara förkylning också?
Jag: Ne, de borde inte vara det..
Mor: Johodå, det är såna tider nu!
Jag: Nja...

Tro på fan att min kära mor hade rätt. Är förkyld. Och inte det försynta heller. 
Mina symptom:
- Ont i halsen
- Hosta med slem
- Huvudvärk
- Och i ryggen 
- Lock för öronen
- Börjar få ont i bihålorna

Känner mig helt däckad. Får nog bli att ta fram snordukarna, en cola, värmedynan, täcke och kanske titta någon film. Känns som det kanske är någon som behövs.

Men vem försöker jag lura? Vi alla vet ju att jag förmodligen på min höjd kommer dricka cola, snyta mig i snorpapper, lägga mig på värmedynan och fortsätta sitta vid datorn.

Men det låter bra iallafall!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: