thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Två renoveringar!

Kategori: En vardag

Har köpt manikyrsett! Ska ge mig på att göra rosa-fransk manikyr med vita tippar. Eller ja, fick alla tre lackerna i samma paket när jag köpte det. Sist jag försökte blev det katastrof, jag blev galen och torkade bort allt. Men ska jag ger mig ändå fan på att jag ska fixa det!
Gjorde ju en manikyr för några dagar sedan fast då med lila glitter lack. Blev faktiskt bra, dock kan tjockleken diskuteras. Gav mig ju på ett försök med vitt i förrgår, vilket slutade i katastrof. Slog av misstag fingrarna i bordet och ja.. mitt tålamod tog slut där och då.
Men det blir nog bra. Ger mig fan på att jag ska fixa det.

På tal om fixa det. Har ju börjat med renovering av min kära systers lägenhet nu. Sov där inatt, och började spacklingen. Förhoppningsvis kan jag fixa klart fondväggen imorgon så vi har den ur världen. Ju fortare den blir klar, destu fortare kan jag börja med resten av rummet så det blir klart helt och hållet.
Det blir ju lite trångt att jobba då hon bor i en etta när hon har bokhyllor, soffor och säng i samma rum. Men vi ska fixa det. Gäller bara att bli av med fondväggen. Vi kom ju på nu ikväll att vi inte köpt klister, då vi inte visste när jag kunde börja. Så måste åka och inhandla det imorgon när mor kommer hem med bilen.
Vet med mig själv att det kommer gå åt en hel del.

Men det blir nog bra ska vi se :)


inte för bilden har något med nuvarande renoveringen att göra..
men hade ingen mer lämpad bild atm (:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: