thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

This thing called 'understanding'

Kategori: En vardag

Kommer över en bild på facebook med en text som beskrev en viktig del av mig:
 
"I don't think people understand how stressful it is to explain
what's going on in your head when you don't even understand it yourself"
 

Det är till 100% sanning. Det blir ett stressmoment när man får frågan "Vad är det du tänker i situationen?", "Vad händer i huvudet?", "Vilka tankar har du?" ... Och svaret blir alltid detsamma: Jag vet inte.
Jag har ingen aning, för det handlar mer om känslorna som infinner sig. Det är som jag inte har plats, eller tid, för tankar. Det är känslorna som tar över. Det är den biten som är svår att förklara. För hur ska jag kunna förklara, tvinga fram ett svar på tankar, när jag själv inte vet? När jag själv inte förstår?
Det blir ett stressmoment, för det känns som jag sviker mig själv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: