thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Rean med Tant!

Kategori: En vardag

Vart med madde på stan idag. Vi båda behövde lite saker ;P Jag behövde busskort och pengar på mobilen. Men blev även en t-shirt från New Yorker 69:- :D Passade på medans den var nedsatt! Känns onödigt.. men jag köper sällan såna saker till mig själv, och jag märkte när jag kollade in i garderoben att jag behöver lite kläder. Dock lär jag nog inte köpa något på länge istället! Kollar runt på en videokamera nu =) Dock vet jag inte om jag ska spara pengarna eller om jag ska lägga dem på en videokamera som jag tjatat så mycket om? dilema, dilema.

Börja spara pengar till körkort nu då! ^^ Tyvärr kan jag inte övningsköra eftersom vi har automat i våran bil. Ack och ve.. Men får väl spara så jag övningskör genom körskolan, eller är det inte en smart idé? HJÄLP? :)

Kommentarer

  • Matilda säger:

    KÖR MED AUTOMAT! kör så mycket du bara kan. du lär dig trefikbana, regler, hur du ska ligga på vägen, hur du ska betee dig i korsningar och allt. kör skitmycket, sen lär du dig koppla och växla på körskolan, men kör så mycket du bara kan med automat, du lär digmassor på bara det! det jag ältar hemma nu är just trafikebana, backa runt hörn, korsningar, följa skyltar osv. det kan du göra ändå! sen blir det lite annat med att man måste växla ner och koppla, men du kan liksom allt annat.

    2008-12-30 | 16:46:45
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/
  • Matilda säger:

    svar:ja gör det! för det är skitbra. det jag gör nu på körskolan är ju att lära mig stadstrafik. det är det största momentet, så öva massor :D kör och handla osv. kanske ska börja lite smått och inte köra ut i trafiken på en gång ;) men typ parkering, eller F13, där körde papa och jag på helgen, ingen bilar och små vägar där man kan öva på att svänga, ligga rätt på vägen osv :)

    2008-12-30 | 20:15:51
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: