thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Du har blivit någon annan

Kategori: En vardag

Har så mycket inom mig som jag vill skriva ner. Men när jag väl öppnar ett dokument på datorn så försvinner allt. Jag får idétorka. Det kanske stämmer det där om att man koncentrerar sig bättre när man skriver ner det i ett block? Man kanske ska ta och fixa ett, ta på musik i lurarna och sätta sig ensam på ett inspirerande ställe?
Skriver ju noveller now a days. Mina dikter brukar inte bli så bra så känns som de kvittar :P Har ett par noveller på andra datorn som jag snart ska lägga in på min egna. Funderar på att skriva ut dem och lägga dem i en mapp. Spara fall allt kraschar? Funderade ett tag på att skicka in någon till en tidning för att se omdömme, men har inte kommit så långt. Mina noveller är antingen halvklara eller så är jag inte nöjd.
Vill inte ändra på de gamla noveller, känns som jag förstör något som jag trodde var bra på just då. Menar, vad är det då för idé att spara dem om man inte kan jämföra sig med förr? :)

Har en novell tex som fick 4st att börja lipa. Då förstod jag det, då de flesta var i de tankarna och så, men nu när jag ser tillbaka på den så finner jag inte mystiken. Jag hittar inte min egna stil i det hela. Skriver på sånt annorlunda sätt nu mera. Gillar det, men det vore kul att höra vad andra tycker. Vad ska man göra? :)

Skulle kunna lägga upp början av några noveller något gång, men det känns på sätt och vis rätt värdelöst då man vet att det alltid är någon fantasilös människa som snor allt man lägger upp. Så.. ska man ta den risken?




----

Kommentarer


Kommentera inlägget här: