thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

rmk - De är slut nu

Kategori: Musik

jag lämnar mitt förflutna, berusad av tanken om
att ta mig långt bort från stupet där jag halkat
där jag fastnat, de var inte länge sen
då min högsta önskan var att bara få lämna den
planeten som jag föddes på men, ingen lyssnade på min önskan då
så jag är kvar, tar dag för dag har inga större önskemål
än att få leva mitt liv, spela musik
slippa streta febrilt, för jag vill bara få leva fri
jag vet att inom en tid, har jag glömmt det som skavde
i mitt hjärta som jag trodde skulle följa mig i graven
bördan lade hela sin tyngd på mina axlar
fick mig att sjunka i skit och dynga tills jag fastnat
men jag har kämpat mig upp, hämtat min luft
och nu så känns de som jag stannar här för en längre stund
och jag är glad för de, tar ett steg som tar mig upp
istället för ner, en väderlek som visar solsken

knappt jag tror det, molnen skingras
solen tittar fram, och jag får vingar
som en fågel i bur som står på tur och vågar sig ut
men de ordnar sig nu för mina tårar har tatt slut

knappt jag tror det, molnen skingras
solen tittar fram, och jag får vingar
som en fågel i bur som står på tur och vågar sig ut
men de ordnar sig nu för mina tårar har tatt slut

en låga brann ut, men tänds igen efter många om och men
en sång om en som kännt att vindarna aldrig vänds
jag längtar redan efter att se ljuset starkare
och stöter bort alla negativa tankar;
men vill minnas hur det var, och kommer aldrig glömma
hur jag ska skilja äkta vänner från en sammling lögnare
som dribblar med rykten och sticker dig i ryggen
som fifflar, ingen fattar att man inte pallar trycket
kännde flera stycken, de blev brutna kontakter
lämna dom bakom mig, fick dom att sluta med snacket
när allt var som värst rann livet ut i mina tårar
har alldrig vågat låta någon se mig gråta
men grät i smyg lungt och tyst, hjärtat blev fyllt
och dräktes i sorger av hat till allt och ingenting
men de är slut nu, ser bara ljus nu
jag lever mitt liv och min lycka är mitt husdjur
vandrar stilla frammåt på en egen väg
som jag byggt av hopp och tro till en egen värld
fylld av lycka och glädje till alla dystra i världen
de blir bättre även om allting kan tyckas förjävligt
jag lovar er, de ordnar sig men låt ingen såra dig
mår du dåligt låt din stjärna leda genom dystra månader
så byt horisont, vänd om, byt väg någon gång
så kommer såren du fått att läkas imorrn

knappt jag tror det, molnen skingras
solen tittar fram, och jag får vingar
som en fågel i bur som står på tur och vågar sig ut
men de ordnar sig nu för mina tårar har tatt slut

knappt jag tror det, molnen skingras
solen tittar fram, och jag får vingar
som en fågel i bur som står på tur och vågar sig ut
men de ordnar sig nu för mina tårar har tatt slut

knappt jag tror det, molnen skingras
solen tittar fram, och jag får vingar
som en fågel i bur som står på tur och vågar sig ut
men de ordnar sig nu för mina tårar har tatt slut


---

Kommentarer


Kommentera inlägget här: