thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

If i tooked those words away

Kategori: En vardag

Kommer ha en tung period framför mig nu. Måste bita ihop ordentligt nu, klara av det.


Mja nu är vi klara med kuratorns arbetsrum. Slutade med att jag och mummel stod och sjöng "det ska va gött o' leva" i sisådär en kvart så var allt klart. Skönt att ha ett rum mindre :) Men nu är det bredspackling onsdag som gäller i våra tråkiga bås som är utan luft. Men det måste göras! Vi skulle även göra om hos elevkåren nu snart. Måla allt i hemsk skrikig röd färg. Men som våran mentor sa: "Vi är målare, vi kan tycka vafan vi vill.. men det är ALLTID kunden som bestämmer.. sååå... ja, säg helt enkelt inget". Haha, mja rätt inställning ;) Börjat skriva loggbok nu!
Så senare mot eftermiddagen-kvällen var man hos Rambo och käkade tacos med några bruds i från gamla laget. Gu, var 2½ år sedan man såg dem sist! Riktigt kul :D Snackade gamla innebandyminnen och alla hade som vanligt kul åt mina bravader som alltid slutade i katastrofer. De är ju SÅ KUL att prata om, speciellt "kaffekoppen" ;P

Imorgon (eller rättare sagt senare idag) så kommer K-J hit :D Längtat hela veckan som en tok. Så funderar på att sova så tiden går lite snabbare! (A). Dock försvinner alltid tiden så fort när det väl gäller :(

Var och testade min blodnivå.. nått.. eller ja, kollade hur bra mitt järn var i kroppen och sådär. Så blev ett stick i fingret vilken jag verkligen avskyr att göra!
Läkaren: Är det under hundra måste vi ta blodprov i armen.
Jag: ... VA?!
Mamma: ja men de fixar du ju
-kommer in till en sköterska där jag redan sitter och skakar-
Sköterskan: ja, stick i fingret, det går kanon :D
Jag: mmmhmmm...(?!) -skakar-
-klar och lägger in dropparna med blod i maskinen-
Sköterskan: Ja som sagt, nu ska vi se om de går över hundra..
-väntar lite-
Sköterskan: Ja men de ser bra ut.. de är över hundra.... oj.. oj.. OJ... OJOJ!
-Jag blir rädd-
Sköterskan: Ja men oj, du är långt över hundra! 146! (vilket är bra)
Sköterskan: Ja, tränar du mycket? Det kan bli så att man får högre om man tränar.
Mamma: Nej, hon dricker massa cola zero...
Sköterskan: Drick mer vatten!

Så nu måste jag dra ner mitt zeropimplande och dricka loka istället. Jag som verkligen inte gillar loka >_< Och så har jag slängt 150:- i sjön eftersom jag verkligen inte behöver dricka den där järndrickan. KUL! Vi borde testat blodet innan jag köpte skiten. Men det är lätt att vara efterklok ;p så nu ska jag exprimentera lite tydligen med massa olika saker! ^^

Kommentarer

  • Joel säger:

    Sa ju att du skulle dricka vatten;P

    2008-11-15 | 02:14:58
    Bloggadress: http://www.taigaofficial.com
  • Matilda säger:

    jag skrev med om det, och berättade om julafton. höll mig nog inte alls till ämnet, men men :P har fått mvg och mvg på andra saker i svenskan, så ett ig kommer inte sänka mig iallafall!

    2008-11-15 | 12:52:19
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: