thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Jo-ho, a pirates life for me

Kategori: En vardag

Detta har nog varit den absolut sämsta dagen i år. Seg dag, irritation och trötthet. Började med naturen (som alla säkert vet vad jag tycker). Mer uppgifter, ägna sina lediga dagar åt att PLUGGA. Sen svenska där motivationen låg på 0. 2½h av att bara sitta och glo. Skulle skriva stöd för ett pm, men jag kunde verkligen inte. Kunde inte koncentrera mig, huvudvärk och allmänt gnällig. Så satte mig och började på en ny novell istället. Så jag gjorde nått iallafall! :)
Imorgon blir förhoppningsvis en bättre dag! :)

Slutar runt 4 imorgon, men måste sätta mig och plugga när jag kommer hem *ts*. Så jag iallafall får uppgifterna till provet klart så det bara är att plugga in dem. Pm:et kan jag ta vart efter, eftersom muntliga delen är om två veckor. Så länge jag har en grund att redovisa för Stefan så är han nöjd :) Skönt att vi slipper prata inför hela gruppen! Men det var som han själv sa: "Se inte detta som ett prov, se det som träning".

Har börjat läsa genom mina gamla noveller nu. Märker myckte som jag vill göra om, men på sätt och vis känns det bara dumt eftersom man inte ska ändra på det man en gång skrivit. Det är lättare att jämföra och se vad man kan göra bättre till nästa text. Visst, skulle kunna skriva om den och spara den gamla, men ändå. Vill ha dem som dom är, inte ändra. Kan bli kul att läsa första novellerna man skrivit sen när man bli äldre och se :)

Nu känner jag för att åka ner till lund igen. Komma bort och slippa känna stressen man har i den här stan. Visst, Malmö är väl med en stresstad men eftersom det inte är ens hem eller vardag så stressar man inte. Man kan komma bort, koppla av och njuta av en annan miljö. Har börjat lära mig bussar, tåg och pendlarna där nere nu. Även hur man hittar i staden (iallafall i lund, malmö kan man bli lite smått vilsen i). Men det lär nog dröja ett tag.

Jo, just det! Om man är lite skadeglad så ska man se hela den här serien (ungefär 29 delar). En kille som spelar ett nästan omöjligt spel. Han får bokstavligt talat psykiska besvär imellan åt. Typiskt min humor! Skrattade så jag fick magknip när jag började titta :D


(och eftersom jag fortfarande är lite efter vad det gäller bloggen
så kan jag inte lägga in länkar. Så får bli bild istället ;P)

Kommentarer

  • C & A säger:

    Du är hjärtligt välkommen ner!

    2008-11-21 | 20:08:20

Kommentera inlägget här: