thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Orättvisa i ett klassrum

Kategori: En vardag

Kan säga som så att provet inte kändes något vidare. -suck-. Får jag IG på detta så är kursen körd för mig del bara för att vi inte får göra omprov eller har chans att försöka bättre oss.
Vi får inte göra omprov, vi får inte göra provet om vi varit sjuka.. Hur orätt känns inte det? Jag ger upp om jag inte fått G på denna, för vadå. Då är jag ju underkänd! Vi måste ha godkänt på  3/4 prov för att ha chansen. ORÄTTVIST, ehm ja! :) Så även om vi har lunginflammation måste vi dit och skriva provet för att få G. YEY US.
Ibland ogillar jag vissa lärare på skolan starkt. Men alla är ju inte så, vi har faktist många bra lärare med :)

Nationellt prov i svenska B nästa onsdag. Vi förberedde oss redan denna vecka, gjorde övningar och gick genom grundligt. Kommer nog bli en utmaning, men brukar inte ha så svårt för svenskan. Synd bara att det inte var novellskrivande denna gång också! (då hade jag klarat det, inte för att låta som skryt). Det enda jag är bra på när det gäller skrivning i skolan ;P Denna dag har faktist varit okej, efter provet såklart. Den ljusnade lite när vi bara hade svenskan kvar :) Slutade halv ett också!
Imorgon har vi praktiskt hela dagen. Tapetsering! :D Tre dagar bara praktiskt! (utom en timme projekt då). Skönt att slippa sitta så mycket i skolbänken i veckorna :)

Kommentarer

  • Robin säger:

    Inget speciellt låttips?

    2008-11-04 | 20:02:15
    Bloggadress: http://rsvedling.blogg.se/
  • Matilda säger:

    Vi har också np på onsdag, det är sjukt svårt, vi hade som test förra året. Herre gud asså. Muntliga kommer bli ännu värre. assvårt att komma på ämne.

    2008-11-05 | 11:05:00
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: