thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Dela din värld

Kategori: En vardag

Nu är det klart, har en praktikplats. 100% säkert nu (vilket jag redan trodde för ett var veckor sen?) men mentorn kom igår och sa att platsen är min. Finaly :) Dock håller vi fortfarande på med vaktmästeriet nu. Ingen praktik förrän vi är klara med det, men det är som mummel säger: "Det gör inget om vi kommer ut 2 - 3 veckor senare." Då värmen kommer, finns det mer jobb att göra :) Inte helt fel.

Var hos ortopeden idag. Fick inga direkt större förhoppningar alls. Var därinne MAX 5 minuter, innan han sa "ja, men tack och hej". Hur bra känns det egentligen? Så blev jag skickad på DROP IN TID på röntgen.. Aja, det är ju röntgen iallafall. Så nu blir det röntgen. Hittar dom inget där, så får jag ingen hjälp alls. Nej jag är inte pessimistisk, det är faktist så han sa! Men ska se saken positivt. Första röntgen, sen tankar. Syns det inget på röntgen så tar vi det problemet då. Förhoppningsvis en till ortopedbedömming. Skulle visserligen inte bli förvånad om det inte syns något på röntgen, med min stora tur. Hann inte ens berätta hur mina problem är, vad jag "lider av". Men ska fortsätta vara positiv! Fram tills röntgen! På lappen står det "röntgen först två veckor efter läkarundersökning". Bit ihop, som alltid :)
(Nej, jag bemödar mig inte att skriva vad det kan vara för fel enligt honom). Kan bara säga att jag är skapligt besviken att man inte fick så mycket respons.

Nästa läkarbesök är på Kvinnokliniken nästa vecka på torsdag. Där vet jag iallafall att jag får hjälp! :) Håller fortfarande tummarna för att hon är bra, det känns bra nu iallafall. Har intalat mig själv att allt blir bra. Blir det dåligt, tar jag en spark och reser mig upp igen. :) Det är så jag funkar nu! Men som sagt, dom kan hjälpa mig! Hoppas bara jag får så som jag hoppas på, och som jag diskuterat om med de andra barnmorskorna :) Det kommer bli bra. Nu blir det bra!



Bilden har inget med texten att göra.. längtar bara tills jag kan
ut och lära mig åka bättre =)

Kommentarer

  • Robin säger:

    Du får utöva lite våld mot knäet så att du är säker på att det är tillräckligt krasat :)

    2009-04-16 | 23:18:12
    Bloggadress: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: