thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

En genuin vän

Kategori: En vardag

Kom och tänka på en sak till nu. Vad är en äkta vän? Är det den som lyssnar, ger goda råd eller den som man alltid kan ha kul med? Den man litar på, eller kanske den man trivs bäst med?
För mig är en äkta vän, en person som kan ta ett nej. Som kan ta ett nej, utan att haka upp sig och bli arg/ledsen. Självklart ska man ju ja kul med personen, kunna lita på och allt det där. Men det är viktigt för mig att man ska kunna ta ett nej med godan ro. Jag har alltid haft svårt att säga just ordet "nej". Det har alltid blivt "kanske" eller någon bortförklaring. För varje gång man säger nej, så får man alltid en massa känslor och konstiga kommentarer mot sig.
En äkta vän = Accepterar ett nej.


Bilden har väl inte så mycket med texten att göra, men den
visar väl på stätt och vis att jag fått nog.
Tagen: 2009
av: mig

Kommentarer

  • Sean säger:

    Becca, kanske är lite för ego. Men har din bdb och detta inlägg något med mig att göra så var det inte min mening att få dig arg/ledsen/förbannad. Hoppas du vet det. Har alltid varit så bra vän med dig, har väl inte varit på bästa humöret på senare tid, och det är enbart mitt fel. Nu kanske inte alls det här har med mig att göra. Men jag vill inget annat än att va på god fot med dig.. du vet ju att jag är rädd för dig.. ;)

    2009-04-07 | 00:40:55

Kommentera inlägget här: