thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Mah, dumma piercing!

Kategori: En vardag

Igårkväll när jag skulle gå och lägga mig, så tvättade jag piercingen som vanligt med sårsprit och vatten. Men helt plötsligt började det storblöda från en utav ingångarna (just den man inte ser, dvs det översta hålet som viker sig in mot örat.. eller ja.. kan visa på bild sen). Och det slutade inte blöda heller! Stod med bomullstussar och topps fulla med sårsprit för att det skulle sluta. Det har tydligen blivit ett sår där som jag slagit upp gång på gång. Så det var bara att ge upp ang. ringarna. Så nu i morse så kokade jag min läkstav i koksalt (vatten & salt med jod), hällde över sårsprit och satte i den i stället. Det måste få läka nu. Jag trodde verkligen att ringarna var bra för läkning, men tydligen inte på just den piercingen jag har. Men är inte bitter för det, det är ju trotts alls snyggt med staven med! :)
Lite tråkigt bara att det aldrig läker ordentligt. Tog piercingen 1 September 2008.. men det är ju som Ellen säger (hon är expert på piercingar): Just örat, där du har, är ett av de svåraste ställena att läka.. det är ju bara bråsk där.

Hittade ingen bra bild på mitt öra, så lånar den här så länge. Men där ser ni precis vart jag menar. Man ser absolut inget i just den där vikeln av örat! Och bara därför så är det just där som jag har ett sår!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: