thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Nej men ojdå!

Kategori: En vardag

Ja som sagt skippade tränigen, *muttrar* så ska göra lite situps om en stund för att kompensera LITE iallafall. Så har jag varit duktig idag. Bad mamma komma ihåg att köpa hem Flux! Så nu borde min tandläkare bli stolt över mig! (Trotts att jag faktist drack en stor Cola Zero på mcdonals.. men vadå, man kan ju inte dricka vatten till mcdonaldsmat?! nej, det existerar inte i min värld). Så medans vi ändå var på apoteket fick jag nässprey (som är min drog, ja tyvärr är det så.. har försökt sluta men det slutar alltid med att jag blir förkyld och måste börja igen) och så fick jag näsdukar av mamma!! Sa visserligen något i stil med:
Jag: Hm, det vore kanske bra att ha näsdukar i jackan?
Mamma: Ja, men det är nog en bra idé! så som du snorar!

Snällt? Mja, men det är ju sant. Hon är smart hon, min kära mor :) (och inte bara för hon födde mig och min älskade syster förstårs!). Så nu har jag väl en sisådär 6 paket snorpapper. Har lagt en är vid datorn och en i jackfickan, så nu är jag förberädd! Låt snoret rinna! ;)
Mamma tycker även att jag borde äta mer frukt (vilket min kära syster sagt i snart 4 år) så när vi ändå var på willys:
Mamma: Vad ska du ha för frukt?
Jag: Nej men jag klarar mig utan
Mamma: Ta vindruvor!

Ja, jag är galen i vindruvor. Kan sitta och mosa in ena efter den andra tills allt tar slut! Vilket sedan leder till magknip och ett akutbesök på herr (eller är det fru?) toallet!
Och givetvis gick jag förbi kakhyllan (kakmonster som jag är) och fick välha vad jag ville. Stod väl där i 5 - 10minuter och velade (jag är även ökänd för att vela som en.. öh.. sengångare?), men det slutade med Göteborgskek med citronkräm i mitten. Och jössös vad dom är beroendeframkallade! KAKER!! (ja det heter kaker, för vem fan säger kakor nu mera?!). Så nu är jag nöjd för.. öh.. en vecka frammåt :D HÖHÖ!


nu borde min tandläkare vara nöjd!

Kommentarer

  • Robin säger:

    Det är BARA i Östergötland man säger kakEr. Alla här utom jag, för jag är inte lika inbiten östgöte som alla andra :D

    2009-04-21 | 22:45:39
    Bloggadress: http://rsvedling.blogg.se/
  • Moster säger:

    MJÖLK!!! McDonaldsmat kan man dricka mjölk till, eller milkshake, din lilla cola zero-råtta ;-) Kram!

    2009-04-22 | 18:22:39

Kommentera inlägget här: