thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Är jag smart?

Kategori: En vardag

Gjorde precis ett körskoletest på ett program som jag fick av mummel (hon hade fått det av körskolan). Jag fick 46/70. Vilket jag anser är rätt duktigt, med tanke på att jag bara småkollat genom en bok en gång. Visst, nu är det väl alltid bättre att ha högre poäng än så, men med tanke på att kravet på godkänt ligger på 52, så ligger jag väldigt bra till ändå. Allt handlar ju om "magkänslan" och vett och rätt i trafiken. En hel del frågor var uppenbara för mig. Sen har jag ju suttit och frågat både mina föräldrar och andra jag åkt med om vissa regler och skyltar.
Men jag känner mig trottsallt rätt duktig ändå. 46/70. Jag imponerar mig själv =)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det är bra. 65 är max poängen på teoriprovet, varav 5 är kunskapsfrågor, vilket betyder att du varken kan ha rätt eller fel på dem. Så du kan ju ändå ha 13 fel, och det är bra.

    2009-08-02 | 22:16:14
  • Matilda säger:

    det är bra! jag fick 49/65 första gången jag gjorde ett test. det mesta är riktigt självklart och inget man behöver läsa sig till. teorin är inte alls så svår som man tror. ändå lägger man ner tid och nervositet på det. jag fick 61/65 på teorin, varav det var tre jag tänkte ändra på men struntade i det ifall det skulle vara fel, så vågade inte :P så teorin klarar du lätt! :)

    2009-08-03 | 14:47:27
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: