thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Nu är jag taggad, men ändå besviken!

Kategori: En vardag

Jag är supertaggad. Jag vill göra en tatuering. Jag är verkligen pepp på det nu, och jag är 100% säker på att jag vill ha den. Speciellt när jag förklarar vad den står för, och folk säger "Jaha, men då är det är klart". Jag ska göra den i höst. Det är bestämt. Ska bara boka tid, och se till att mor är ledig.. (ja, jag vill ha mor med mig på första tattoon eftersom vi lovat varandra det.. men tror det mest är för hon vill se hur låg smärtbarriär jag har..).

Jag är besviken. Min piercing läker inte :/ Tog den 1 september 2008, och den håller fortfarande på att krångla. Jag har gjort allt man ska. Tvättat den, gjort rent den. Låtit den vara när man ska, bytt örngott ofta. Jag vet inte vad jag ska göra? Jag bytte stav för någon månad sedan till en kortare, men som ändå går att tvätta runt. Jag vill verkligen inte plocka ut den, för jag älskar den! Men det känns som om jag måste det snart. Och efter den här känns det inte lönt att ta flera. Visst, nu sa ju han som piercade mig att det här är ett av de mest svårläkta ställen att pierca. Men ändå! Det borde ju inte gå ett år? Blir lite rädd för det där, eftersom man sett många otäcka fall där folk förlorat örat pga infektion.


Byebye baby? =(

Kommentarer

  • Robin säger:

    Jag har också haft hål i öronen som inte velat läka. Kom och tänka på om det skulle bli samma sak med tatuering, att det inte vill läka? Jag vet inte?

    2009-08-02 | 23:19:03
    Bloggadress: http://rsvedling.blogg.se/
  • Moster säger:

    Min navelpiercing tog över ett halvår att läka och det var inte roligt. Har du provat att ha två separata ringar tills det läkt?

    Kram!

    2009-08-03 | 11:13:04
  • Madde säger:

    Det är verkligen skit svårt att få de att läka helt däruppe. Min navelpirecing är ju helt läkt fast de inte ens är ett år sen fast den där uppe i öret som är flera år gammal inte är det, och som igår vakna ja igen o örat va ass svullet däruppe, asså de blir verkligen aldrig helt bra där och de tar jävligt lång tid så håll ut bara. Plocka inte bort den om de inte blir värsta infekterad, ge den mer tid gumman :D

    2009-08-03 | 20:57:20
    Bloggadress: http://silverdiamant.blogg.se/
  • ronja säger:

    Vad tråkigt att det inte vill läka :( Men jag tänkte, jag vill ta en stav i örat, inte en tjock utan ganska smal om det går. Alltså tar man typ med kanyl eller vad det heter för att få bort "en del" av örat? Och gör det jätteont? Är så sjukt sugen på att ta och skulle bli väldigt tacksam för svar :)

    2010-07-04 | 00:53:17
    Bloggadress: http://ronjaelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här: