thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Från noveller till en bok?

Kategori: En vardag

Jävlar. Satan. DAMN. Det är ju sjukt mycket snö ute. Och så snöar det med. Och så skulle det bli snöstorm på julafton.. det här bådar inte gott. Det får gärna snöa och vara snö ute. Bara det inte snöar som fan imorgon. Har körlektion och jag vill inte dö i körskolans BMW.

Jag har funderat ett tag (okej.. jag kom på idén igårkväll innan jag somnade, och funderade på den över frukost idag) på att skriva en bok. Eller ja, försöka iallafall. Dock har jag två alternativ. 
x Första alternativet är hemligt.
x Andra alternativet kan lätt bli som syster sa "lik andra böcker".

Så jag lär väl chansa på det första. Sen måste jag även skriva klart mina noveller jag har som ligger i en mapp på datorn och väntar på att bli klara. Ska ju skicka in dem och se om jag kan få någon kritiker att bedömma dem. Vill ju göra om dem så de kan bli en bok. Menar då inte att det ska bli säljare av den, utan mer så jag har en egen bok att läsa i än massor av lösblad i en plastficka. Har 4 stycken ofärdiga i mappen. Jag har den tendensen, börja på en, få idétorka, börja på nästa, få idétorka.. Sen har jag även en del kvar i den lilla svarta boken. Ingen av dem ger mig den där kicken jag får av att skriva. När jag får en riktigt bra idé och ser alla bilder framför mig, då får jag världens kick och kan skriva i flera timmar. Aja, ska blunda hårt och försöka tvinga fram bilderna igen. För klara, det ska dem bli! (Jag som har all tid i världen just nu).

Färdiga noveller:
Fel väg Jacob, fel väg
Hjärtats mening
Kära dagbok
Mardröm
Sofie
Spegel, spegel längst väggen där
Tro, hopp och fallna soldater
Jävla kärring
Den blodiga expressen
Historien fick en punkt

Kommentarer

  • Matilda säger:

    snöstorm? :O vad jag sett och hört ska det bara vara "byar av snö eller regn". äsch, mys med snöstorm tycker jag :D massor snö som virvlar runt när man sitter inomhus och myser :) kan inte bli bättre :D

    2009-12-20 | 15:49:45
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: