thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

ja.. ingen vettig rubrik igen

Kategori: En vardag

Det är lite kul när man läser runt på bloggar, eller ja, de som går på gymnasiet. Man ser deras lektioner och så men framför allt vilka tider de slutar! Jisus, det är ju rena stämplingsjobben. Menar, när jag gick, den senaste tiden vi slutade var 14.00. Till och med när vi hade "vanliga lektioner". Visst, nu säger ju alla "ja men du gick ju bygg.." ja, so? På vårat schema stod det 4 två dagar i veckan. Men slutade vi så sent? haha, nej! :)
Men åandra sidan kan jag inte direkt påstå att allt var jättebra heller. Tänker inte gå in på detaljer, men det är som med alla linjer. Det finns både bra och dåliga saker. Det bästa med min linje (bygg - måleri) var att vi fick chansen att göra jobb i tex. lägenheter. Vi fick åka ut på jobb, och inte bara sitta i skolan hela dagarna.
Så hade vi ju även 10 veckorts praktik perioder. Vilket i min mening är perfekt!

Så ja, jag kan ju inte direkt klaga. Visst, i början var det ju väldigt opopulärt att gå på praktik då man börjar 7 & slutar 4, när man är van vid 8 (ibland 9, 10) till runt 13. Om ens det. Men varteftersom blir man ju van. Nu skulle det kännas riktigt skumt att inte jobba 7 - 4.

Jag saknar mitt jobb.. yes i do.

--

För att komma till annat medans jag ändå har sidan uppe.
Träningen gick kanon! :) Fick med en hel del, och tror att det mesta faktist gick in (trotts en hel del gnäll). Har lyckats få allt jag skulle göra, gjort. Imorgon ska jag bara ut i boden och hämta in mina drink redskap, skriva ut papper och samla ihop allt jag behöver tills lördag.

Så pratade även far och mor med moster i telelfonen. Hon ligger fortfarande på KK och tar det lite lugnt efter förlossningen :) Skönt att det mesta gick som det skulle och att båda mår bra! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: