thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

3

Kategori: En vardag

Ja, nu är rummet klart :) Eller ja, var väl klar runt 3 tiden kanske, men inte haft orken att blogga. Både pappa och mamma blev supernöjda (tack och lov) så ja, finish. Har dessvärre inte tagit någon bild än, eftersom mamma gick och la sig tidigt och jag inte hann smita in när dom lagt tillbaka sängarna. Förstår bara inte hur de orkar sova därinne med målarfärgslukten? Eller ja, för en gångs skulle stank det inte färg (mja, kanske bara jag som inte kände det eftersom jag satt i 2h i rummet?). Kanske helt enkelt börjar bli emun mot starka lukter? ;)
Så har jag ritat upp övningar till träningen imorgon. Har fått ideétorka, så kollade genom pappas innebandypärm och ritade dem för att memorera dem. Hittade många väldigt bra övningar, dock är dom än så länge lite för få för många av dem. Men får göra det bästa av situationen imorgon :) Funderar på ifall man ska ha med sig shortsen och passa på att dra ett par varv i hallen medans man ändå har tid? Maby maby.Knäskyddet har blivit lite litet nu, har fått lite större muskler runt knäskålen pga "mitt jobb". Mycket knäböj, stå på huk och springa i trappor. Får ont av alla de, men de har gett mig lite muskler så det stabiliserar, så ska väl inte klaga :)

Så fort jag får tid över så ska jag sätta mig ner och ringa till medicincentret för att boka tid till ortopeden. Ska nog även fråga skolsyster om hon kan hjälpa mig. Har hört att det nästan är omöjligt att få tid där hos ortopederna, men har man inte försökt så har man heller ingen chans :) Känns bara som vilken läkare eller barnmorska man än ringer till så blir man inte tagen på allvar. Hade tur sist jag ringde till kk, det var en jätte trevlig reseptrionist i andra änden som faktist lyssnade på mig :) Dock var det inte till någon hjälp eftersom min barnmorska inte hade några tider.. men ja, iallafall så blev jag glad åt att en reseptionist tog mig på allvar :)

Tillbaks till skolan imorgon igen då. Prov i måleri det första vi gör, sedan religion. Efter det hem, äta och sedan kånka med all träningsutrustning till mässhallen. Men det är underbart att komma dit och mötas utav glada småtjejer som verkligen ser fram mot att få träna :) All irritation man fått under dagen (ja, det är väldigt mycket sånt när man har en viss lärare) släpper när man ser små glada ansikten! Ännu bättre när dom har kul :) I love it! Ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig att jag skulle klara av tränarrollen, att ha hand om småtjejer och lära ut. Men det funkar bara bra, och det är framförallt kul. Men mycket tack vare att jag har Rambo där, hon ger mycket positiv energi :)

Långt inlägg, men ja. Ta igen för det lilla jag skrivit innan ;P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: