thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Svensk sommar = Regn

Kategori: En vardag

Idag pratade jag och syster om utebion i stan. Det är alltid roligt att åka dit, träffa folk och sitta på en filt och se på kvällens film. Visst, det brukar bli kyligt och så, men det är ändå ett njutexemplar. Som jag i år inte har någon nytta av! Det suger verkligen att de bara har på tisdag, onsdag och söndagskvällar. Finns inte en chans att se någon film alls! Menar, jag har ingen lust att gå dit, komma hem tolv på natten, och sedan gå upp och jobba dagen efter. Jag som verkligen vart pepp på att gå dit, och Luukas som skulle komma ner i sommar. Ser inte ut som så. Aja, inget att göra åt :)

Nu vore väldigt passligt att vara fullbetald! Det skulle inte kommt mer lägligt. Så skönt det vore, helt klar med utbildningen, kunna söka med större chanser och sedan kunna flytta vart man vill :) GE MIG!

Jag har tänkt på det här med sommaren. Man längtar efter den 3/4 av året, men sedan när den väl kommer så brukar det oftast regna 70% av tiden. Så varför längtar man egentligen? Det var som jag och mummel kom överrens om. Vi har bara två årstider i Sverige nu mera: Höst och Vår. Antingen regnar det, eller så är det kallt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: