thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Då är spiralen inne då!

Kategori: En vardag

Började med att jag var där vid 8 och fick bedövningssalva i armvecken, eftersom jag skulle få in en kanyl. Sedan fick jag byta om till såndadär skitsnygga sjukhuskläder (långs trumpor och en stor rock samt en badrock) och lägga mig på en säng. Först in med kanylen i armen och sedan dricka lugnande medicin (som smakade förjävligt). Kanylen i armen vara bara där utifall att jag behövde mer lugnande eller om de var tvugna att injecera medel om jag skulle reagera negativt på det lugnande medel. Sedan låg jag i 45minuter för att vänta på att det lugnande medlet skulle verka.

När jag blev lite mer groggig så fick jag gå in i rummet brevid där den hemska gynstolen stod. Så upp på den, in med bedövningssprutan och sen in med spiralen. Sprutan kändes inte ens! Hur bra som hellst :D
Efteråt fick jag lägga mig på uppvaket eftersom dom ville hålla koll på mig.. samt att jag totalslocknade så fort jag la mig ner. Låg där och sov i kanske en timme och vaknade av att jag fick två mackor, saft, vatten och värktabletter. Smällde i mig en macka och värktabletterna och försökte ta mig till toaletten. (Det var nästan så sjuksköterskan fick bära dit mig, haha!). Sen somnade jag igen (inte på toa då alltså). Efter en halvtimme till så kom en annan syster in och tog blodtryck samt tog bort kanylen ur armen. Efter det var det bara att klä på sig och åka hem :)
Somnade förövrigt när jag kom hem också.. två gånger!

Alla däruppe var supertrevliga! De var kanon :) Kände mig inte det minsta obekväm eller så! Var knappt nervös alls när jag väl träffade dem. Så ett stort plus och tack till de underbara mäniskorna som jobbar på KK! :)

Nu efteråt så gör det skitont i magen. Har haft extrema mensmärtor hela tiden så har haft värmedynan på magen nästan hela dagen och käkat mina värktabletter. Men som en av sköterskorna sa, det är helt normalt att känna såhär efter man satt in en spiral, eftersom det helt plötsligt sitter något i livmorderhalsen som inte suttit där förut. Så det var inget att oroa sig för :) Så nu får jag inte jogga, bada (som jag ändå inte kan) eller köra upp saker (då menar jag tamponger alltså.. inga snusktankar nu!)

Så nu håller jag tummarna för att det här funkar. Jag hoppas verkligen på det här! Mensen kanske inte försvinner helt, som det gör för vissa tjejer, men det kan ju åtminstonde dras ner så det blir en normal cirkel (alltså en gång i månaden, och lite mindre än vad jag brukar blöda!)


Ser lite läskigt ut, men var faktist inte så farligt =)
förutom när jag somnade så låg jag på den, och det rann
blod under plåstret..

Kommentarer

  • Sean säger:

    TAmponger...yeah right :P

    2009-05-20 | 21:23:16
  • Robin säger:

    Shit, vad dramatiskt! :O

    Jag trodde att det var typ bara att komma dit, lägga sig i gynstolen, in, och sen gå hem. Det du beskriver verkar ju vara värsta ingreppet :O

    2009-05-20 | 21:43:54
    Bloggadress: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: