thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Läkarbesök och skadeanmälan

Kategori: En vardag

Var till vårdcentralen idag och kollade på ögat. Hade inga sår eller så, vilket är riktigt skönt =) Däremot var ögat väldigt irritat, så fick antibiotika som jag ska droppa i ögonen två gånger om dagen (och det svider satan!). förhoppningsvis så läker det som det ska nu till helgen. Dock kommer jag ändå inte få ha linser, och ska droppa i ögonen ett par dagar efter det läkt. Men så länge de läker så är jag nöjd! =)

Så var jag till skolan med och fixade med skadeanmälan. Det var lite kul när jag kom dit, gick först upp till lärarrummet för att prata med mentorn en snabbis.
Jag: hej har du tid en minut?
Mentor: öh ja..
Jag: ja de är så att jag kan ha skadat ögat
*plockar av mig solglasögonen*

Han hoppade bakåt och såg förskräckt ut :D haha! Förståeligt med tanke på att jag hade en kompress och kirurgtejp över ögat ;P Var bara upp för att höra ifall det var skolsyster som skulle hjälpa mig med skadeanmälan. Så efter det gick vi till skolsyster, hämtade pappren och åkte hem. Då ringde mentorn till mig!

Mentorn: Hej. Nu måste jag höra, vad är det som hänt?
Jag: ja jo, det är så att jag fick in en färgflaga i ögat igår och har jätteont i ögat
Mentorn: ja, det förstår jag. Det är viktigt att du skickar in skadeanmälan!
Jag: ja, det ska jag! Men jag sjukanmälde mig från praktiken, och kommer antagligen inte kunna gå dit imorgon heller. Bara så att du vet!
Mentorn: Ja, men strunta i det nu! Du ska inte jobba med det ögat!


Tog bilder idag, men eftersom internet inte vill nå min dator så lägger jag in dem imorgon! =)
(ursäkta eventuella stavfel!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: