thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Och idag?

Kategori: En vardag

Kom hem för en stund sen från XX. Nu är vi iallafall klara till hälften :) Ska bli intressant att se hur resten blir. öhm.. Skrikigt? självlysande? eller helt enkel en "WHAAAAT?!" upplevelse :D

Jag har kommit fram till det tråkigaste med måleri är. TVÄTTA RULLAR.
1. Det tar så jävla lång tid
2. Det blir ALDRIG 100% rent
3. Det kladdar överallt
4. Handfatet får en ny nyans..

Det måste vara det absolut tråkigaste. Synd att jag inte tog kort sist. Ska nog göra det, så ni får se röran! Och inte kan man göra det på något bättre sätt heller. Nej, utan det skvätter ju oanvsätt vad man gör. Och lika galen blir man varje gång, för man står i 20 - 30 minuter med bara EN av rullarna. Försiktig som jag är så måste mina verktyg vara helt rena, annars blir jag hysterisk. För jag VET att är det färg kvar i rullen, så stelnar den smått och sen är det bara att kasta skiten. Det eller så kommer färgen upp till nästa målning. Men även fast man tror att den är ren, så är den ändå inte ren. Men då ger man upp, eftersom man är så frustrerad att man bara vill låta rullen ligga kvar i handfatet och sedan gå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: