thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Köra imorgon!

Kategori: En vardag

Meu! Imorgon är första körlektionen, ska blir intressant :) Jag har kort stubin just nu (jag kör en vild chansning och säger.. pms?) så ska verkligen bita hål i läppen så jag inte säger något dumt och onödigt. Är ju iof rätt bra på att tänka först och tala sen.. när det är nya människor vill säga ;)
Sen efter det ska jag till arbetsförmedlingen och prata med en handläggare (eller kallas det så?). Vi ska gå genom lite, och skriva in saker :) Skönt att äntligen komma igång lite mer. Har hittat ett jobb som verkar intressant, så funderar på att åtminstonde söka det :)
Vad och vart säger jag inte! :D

Har pluggat som en tok i teoriboken! Inte för att jag känner att jag måste måste måste få det klart, utan för jag tycker det är roligt. Det är intressant och jag läser mer än jag behöver. Bara för att lära mig mer om begreppen och reglerna. Vill vara väl förberedd, inte bara för proven utan för verkliga trafiklivet :)
Känns som det inte är så mycket kvar i boken att göra, och det enda jag har egentligen har svårt för är det här med bromssträcka. Jag har ju svårt för matte i allmänhet, men när inte ens pappa eller syster förstår frågan.. så är det ju inte så konstigt att jag inte förstår! Så ska se om jag hinner gå på teorilektionen imorgon så jag kanske kan få det utförligt förklarat. Om inget annat en uträkning som jag kan sitta med hemma och gå genom med syster (mattesnillet själv!) :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: