thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Maxi med mor och mormor

Kategori: En vardag

Det blev en del inhandlat på Maxi idag. Först var vi på apoteket för jag skulle köpa koksalt, eftersom jag fortfarande är täppt pga jag använt nässprey för länge. Men sen när vi stod där och kollade på alla olika, så kom det en jätteduktig experdit och hjälpte oss. Hon var verkligen grym på det här kan jag lova! Förklarade min situation. Hon tittade på mig och sa: "Då behöver nog inte det här. Du har inget snor kvar i näsan, utan du har antagligen infektion och uttorkade bihålor". Så fick andra saker som förhoppningsvis kommer hjälpa :)

Det första är en inhalator med mentol. Det den gör är, precis som halstabletter egentligen för att förklara på ett enkelt sätt. Vidgar luftrören när man är täppt.
Sen ska jag även testa på att ta ögondroppar (jag vet att det låter sjukt) och droppa i näsan varje morgon och kväll. Det var lite specifikt med den här, eftersom den här hade en kanonbra läkareffekt. Den smörjde och.. ja.. allt det där, som gjorde att det läker fortare. (Eftersom jag får näsblod varje gång jag snyter mig). Så ska testa på det här, annars måste jag till en läkare och kolla upp det. Men så långt tänker jag nog inte gå ;)
Så ska testa det här en tid nu framöver. Hon sa till och med "Du får jättegärna komma förbi och berätta hur det gått och så". DET mina vänner, kallar jag service!
Och nu tänker ni säkert "hon sa allt det där, och så kostade det säkert massor.." men nej! Det var inte ens dyrt. Hon föreslog ju kortisonspray först (vilket var dyrt!), men hon tyckte att jag skulle testa det här först. Eftersom mitt problem just var nästäppan och inte uttorkningen i sig.

Aja, har försökt förklara på ett bra sätt nu. Och jag kommer se ENORMT rolig ut när jag ska använda inhalatorn när jag är täppt. Men what the heck, funkar det så gör det! Kan ju inte bli konstigare än vad jag är.. eller hur var det Marcus? ;)


Bild från; google

Kommentarer

  • Thorsten flink säger:

    Haha Nae det kan du inte bli! ;) men det är ju du som blir vanheden 2 ;) mahaha

    2009-11-26 | 16:38:59
  • Robin säger:

    Så sa hon ju bara för att vara snäll.

    2009-11-27 | 23:50:57

Kommentera inlägget här: