thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Nu är jag på G!

Kategori: En vardag

Nu har jag fått tillbaka min energi för att skriva igen :) Har en liten skrivbok aka "den lilla svarta boken" som jag skriver in alla mina ideér i. Har tre stycken i den än så länge. Och har redan börjar skriva en av dem. Köpte boken för ca en vecka sen, och är redan igång :) Äntligen!
Jag är sjuk vad det gäller ideérna. Det låter skitweard, men jag får som mest inspiration under normala indsidenter. Jag menar, jag kan prata i telefon med en vän, och helt plötsligt får jag världens bild framför mig. Antingen har det absolut inget med ämnet att göra, eller så har det de. Kan ligga i sängen och titta på tv, och helt plötsligt slår världens idé ner i huvudet. Oftast får jag dessa när jag sitter själv någonstans, då hjärnan behöver något att göra. Tex. på spårvagnen, eller när jag står och jobbar.
Förra veckan, när jag jobbade ute i skärblacka tex, stod jag och målade skåpsluckor. Jag tror jag fick upp 4st ideér i huvudet på en och samma vecka. Tyvärr hade jag ingen chans att skriva ner dem, men har en av dem kvar i huvudet :) Helt F underbart! Har längtat efter detta, att min inspiration till skrivandet ska börja igen.

Och nu har jag ju all världens tid att skriva också :D
Har länge funderat på ifall jag ska lägga upp små stycken från mina noveller här på bloggen. Inte hela, eftersom folk har en tendens till att sno dem, utan att nämna vem som skrivit dem. Men kanske bara en liten del, den mest spännande eller intressanta? Vad tycker ni? Vore det intressant att läsa några av mina verk? =)

Kommentarer

  • mackan som tycker att becca är jätte bög! =D säger:

    just do it =D

    2009-11-01 | 14:03:55
  • Matilda säger:

    ja jag har ju redan läst de hela, men lägg upp ändå :D

    2009-11-12 | 13:58:32
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: