thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Hemma hos farmor

Kategori: En vardag

Farmor och pappa diskuterade om pappas jobb. Att pappa hade fått in smuts i ögonen (pappa jobbar som elektriker och lagar spårvagnar)

Pappa: Så rann det ut massor av skit ur ögat! Det la sig liksom under ögonen. Nasty!
Farmor: Jobbar du under vagnarna?!
Pappa: Ehm ja.. jag jobbar under armarna.. öhm.. VAGNARNA!!
Farmor: Ja.. under armarna.. NEJ!! JAG MENAR VAGNARNA!
Jag: HAHAHA Detta kommer upp på bloggen!
Farmor: Öhm..... okej..... *host*

---

Farmor: Vet du vad beccis? Vi kom på sätt och vis på ett eget ord när jag var lite yngre!
Pappa: huh?.. vilket menar du?
Farmor (stolt): STÄLLERAGE!
Pappa: aaaah, ja just det!
Jag: wtf? Vad är de?
Farmor: Ja men, typ. "Vad har du nu ställt till med för ställerage?"
Jag: o...kej.. Det ska jag fan börja med!
Farmor: Ja, ingen förstår det ändå..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: