thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Bildbevis

Kategori: En vardag

Eftersom jag alltid måste förminska alla bilder från digitalkameran (och sitter inte sådär jätte ofta vid min dator) så tog jag mest kort med mobilen i lund/kalmar. Visst, inte de bästa korten. Men det är iallafall bildbevis. Som tex. När vi var påväg ner mot lund.

Jag hade kört halva vägen, dvs till värnamo. Där skulle mor ta över körningen, varpå bilen strejkade och gamle åke inte ville vara med i leken längre. Vi kom till påfart.
* Vi stod i en timme där far försökte lösa problemet
* Mor ringer till alle, varpå alle tar det som ett aprilskämt
* När far inte kunde, gick jag och mor ner till informationsskylten och letade bergare
* Ytterliggare en timme går, sedan kommer bergis och skjudsar oss två mil till närmsta verkstad
* Vi kommer dit och inser att "ÅÅÅH En nissan verkstad - fan va nice" (Vi har en gammal nissan)
* Tjugo minuter går, sedan kommer det in en mekaniker (som förövrigt blev förälskad i vår bil) och berättade domen - Bränslepumpen börjar sjunga på sista versen. De bytte filter.
* Vi åker därifrån överlyckliga över att vi slapp hyra en bil för resten av resan

Så ja. Det var det. Nu har jag åkt bergningbil. Rätt coolt faktist. Men åandra sidan var det inte speciellt coolt att stå på en påfart mitt i all trafik. Men hey, sånt som händer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: