thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

En ny istid?

Kategori: En vardag

Gah! Jag har världens idétorka. Jag har inget sug efter att skriva, däremot vill jag göra något kul i ps. Men då finns det absolut ingen inspiration. Funderar på att göra en ny designe till bloggen. Men jag vettisjutton vad jag ska göra för tema? Åh, att ha för mycket fritid suger.

Och jag vägrar gå ut mer. Så är det bara. Frös öronen av mig när jag var ute med hundarna. Datorhanden är iskall bara nu! Det skulle ju bli upp mot -24 inatt om inte mer. Helt sinnessjukt att det helt plötsligt kan bli såhär kallt. Det har ju knappt varit snö de senaste åren. Och när de väl kommit, då har de försvunnit lika fort. Hej växthuseffekten!

Som jag, pappa och farmor diskuterade. Vi tror hårt på att det kommer bli överhettat, för att sedan sluta i en ny istid. För det är ju så det funkar. Men så tycker vi alla tre även att man inte ska försöka förhindra detta.
Min åsikt är iallafall: Låt det ske. Jag tror att detta är något som ska hända. Precis som med dinosarna. Det låter kanske hemskt, men jag tror verkligen på att detta ska hända. Modernatur och livets krettslopp. Universums batterier börjar ta slut, och måste därför deleta och börja om.

Jag har en skruvad åsikt. Men jag tror på det iallafall!

Kommentarer

  • Matilda säger:

    iår är dt vanlig svensk vinter, som förr i tiderna. i år har vintern inte påverkats något av växthuseffekten! tidigare år när vintern bestått av 7 plus och regn har växthuseffekten påverkat, men den här vintern är precis som den ska. -20, massor snö och klarblå himmel. finns ingte finare vinterväder :)

    2010-01-09 | 11:32:21
    Bloggadress: http://matildafrisk.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Såklart det är så! Tror allt skapas vid Big Bang, utvecklas och når ett klimax (som är ungefär nu, kanske 50 år till), innan det börjar att brytas ner och till slut försvinna. Så blir det en ny Big Bang inom en tid. Så håller det på så i all evighet.

    2010-01-09 | 16:43:46

Kommentera inlägget här: