thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Var är vargen du trodde var död?

Kategori: En vardag

Ja vad kan man säga. Skenet kan bedra.
Trodde verkligen du var annorlunda med tanke på att du själv sa allt det där. Men icke. Fick tecknet skriven rakt i handflatan. Tråkigt och rätt illa.

Jag trodde jag lärde mig att se tecknet direkt. Att jag kunde se tecknet det första jag gjorde. Kroppsspråket, de första orden, blicken. Var så säker på att jag kunde se allt på direkten.

Allt hade gått som smort. Bara flytit på, och jag trodde öppen och ärligt att jag kunde allt som innefattade det utantill. Jag hade sprungit i från den agresiva.
Tills den hann ifatt mig pga mina fotspår i jorden.

Jag är förföljd, och har ingenstans att ta skydd. Jag tappade min sköld på vägen, och mina pilar har tagit slut. Allt jag har kvär är en sönderskjuten båge och ett par trasiga sneakers.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: