thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Just drop it

Kategori: En vardag

Jag har fått lära mig att göra mig av med energitjuvar. De som försöker dra ner en, och de som gör saker utan att tänka på att andra dras med ner. Jag är inte speciellt egoistisk av mig egentligen, men i såna situationer måste jag vara det. Jag måste ta mig själv i första hand. Jag tänker inte låta någon få dra mig ner så djupt i skiten igen.
"Gör dig av med energitjuvarna. Låt dem inte få en gnutta" som en väldigt klok kvinna sa till mig.
Och för att citera en annan klok kvinna: "Du kan inte alltid tänka på andra. Du måste ta dig själv i första hand för att inte hänga med ner i ett fall".

Och det kommer jag. Jag har varit med om en hel del backstabbers. Nu vet jag vart min gräns går.
Jag har lärt mig att sätta stopp för energitjuvarna. Att inte ta vilken skit som hellst.
Men iställer för att gapa och skrika, så använder jag den mest effektiva metoden som min kära syster lärt mig. Att ignorera. För det bästa sättet att inte dra mig själv ner i fördärvet är att ignorera. Inte ignorera problemen, utan grunden till varför de uppstår. Dvs personerna.

Jag tänker inte dras ner i skiten en gång till. Det har hänt förut, och jag har nu efter 8 år tagit mig så långt upp att jag klarar av att stå på egna ben när jorden skakar och alla andra faller.
8 års helvete och 2 års slit kommer inte vara förjäves. Det tillåter jag inte. Inte pga energitjuvar.


Blockera de problem som kan tänkas bli större
Radera allt onödigt
Släpp det som inte är värt att grubbla över


Jag kommer alltid bära med mig en stor lärdom

Kommentarer


Kommentera inlägget här: