thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Typiskt oss

Kategori: En vardag

En vanlig dag hos familjen T.

1.
Jag och mor kommer hem. Jag har hämtat henne från jobbet. Det regnar:

Jag: Hej!
Pappa: Är det kallt ute?
Jag: Mjovars
Pappa: Du skulle inte..
Jag: NEJ!
Pappa: Gå..
Jag: NEJ NEJ NEJ! Jag är redan blöt!
Pappa: Ja men dåså, det gör ju inget.
Jag: NEJ!

Nej, jag går inte ut i spöregn för att släpa hundarna efter mig när dom själva inte vill ut.


2.
Vi står i köket. Mor börjar prata. Helt plötsligt hör man henne lite lågt.

Jag: VA?!
-Mamma fortsätter prata på-
Jag: Alltså.. VA?!
Mamma pratar högre
Jag: JAG HÖR DIG INTE?!
Pappa: JAG HÖR DIG!! JAG HÖR DIG!!
-Mamma fortsätter prata med mig-
Jag: Jag hör dig ju inte!!
Pappa: men hallå, JAG LYSSNAR JU!!

Mamma har då alltså gått in i badrummet och tror stenhårt att jag hör vad hon säger.


3.
Från igår. Syster var och köpte en snigelätare (nej, inte en fransman utan en fisk), häromdagen.
Jag: Har han ätit snigeln än?
Syster: Nej.. men han sög in den och smaskade på den.

Idag.
Syster: Jag orkar inte rengöra aqvariumet..
Jag: Nehe? Är de skitigt då?
Syster: Pumpet låter wrmpf och spottar ut smutts.
Jag: Ja men rengör pumpen då?
Syster: Det hjälper ju inte eftersom seven gräver som en gris i gruset och släpar upp allt..

Seven är alltså fisken aka. Snigelätaren.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: