thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Tiden går

Kategori: En vardag

Jag är ingen bloggmänniska längre. Men nu när jag ändå är hemma och är sjuk kan jag väl lika gärna passa på att skriva lite.

Vad som hänt:

- Har fått jobb
Antälld hos bemanningsproffsen och jobbar med att packa lådor på stadiums lager här i norrköping. Gillart skarpt! Har för sjutton börjat få upp konditionen, fått muskler och magmusklerna kikar fram! GILLART!
Alla är jättetrevliga. Har kanonbra arbetskamrater, bra arbete och ja.
GILLART GILLART GILLART!

- Vart i skåne med tant
Helgen som var åkte vi "spontant" ner. Vi pratade om det under en månads tid, men det var inte förrän dagen innan vi åkte som vi bestämde oss. Mycket trevlig resa måste jag säga. Vi hade skitkul! Som alltid visserligen :)

- Införskaffning av bil inom närmsta framtid
Eftersom jag börjat jobba, så håller jag för tillfället på att lägga undan pengar till en bil. Nu är det inte bara för jag vill ha en, utan för jag verkligen behöver en. Träningarna drar igång och jobbet ligger på andra sidan stan. Det betyder att det tar en timme med lokaltraffik till jobbet och en timme hem. Jobbar ju 6.50 - 16.00 (plus övertid) och det blir VÄÄÄLDIGT stressigt då träningarna börjar 17.00. Med bil tar det max 15 minuter. Så om man jobbar över så går inte bussarna så roligt heller.

- Familjen planerar flytt
Enda sedan vi skaffade stugan så har mor och far viljat flytta. De har suttit flitigt och tittat efter nytt den senaste månaden. Alla vill ifrån klocket. Och jag kan inte annat än att hålla med. Är så förbannat trött på att bo här för tillfället. Men åandra sidan har jag ju bott i klocket hela mitt liv. Det kan ju ha sina förklaringar.
Perfekt vore om vi fick lägenhet precis i de områdena som mor hittat. Då har jag nära till tant!
Nackdelen är att det är ont om parkeringsplatser där. Men det går ju alltid att lösa.
Saken med allt detta är att jag måste rensa i mitt rum.. vilket kommer ta ungefär en månad.. eller tre.

- Syster har skaffat katt
Den är även känd som "kattjävel", "håll käften" och "the mad cat". Hon attakerar allt och alla. Man får inte sitta på toa i fred, inte i sitt rum. Gu förbude att du stänger dörren! Det är absolut förbjudet för håll käften.
Hon heter förövrigt Luna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: