thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Uppdatering bara-för-att

Kategori: En vardag

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja inlägget. 
Hej?

Idag kom mormor på besök med fikabröd. Så har jag och mor trimmat thinkerbells päls, så nu är hon raggig och korthårig. Hon blev SKITSÖT! Åh! Och det var verkligen på tiden. Hon såg ut som en dunboll innan. 
Nu går hon mest och småsurar. Men det skulle jag nog med gjort tror jag.
OH, och jag och Richard ska få mormors vardagsrumsbord! ÅH, blev skitglad! Det är det vi tänk leta efter nu. (Eller rättare sagt det vi laggt mer energi på att leta efter). Så nu har vi snart allt.

Och påtal om att leta. Vi fick tre smo mattor (såna man lägger precis vid ingången när man går in). Svarta med bra uppsugningsförmåga. Tror det kan bli skitbra att ha och ställa blöta skor på. Så hittade vi även ett billigt kastrullsett på Rusta. 4 stycken kastruller i olika storlekar (med lock) för 300:-. Tyckte vi båda var precis lagomt bra kanon pris. Så nu börjar jakten på en gjutjärnspanna (tung stekpanna som INTE är i teflon).
Sen ser det ut som att vi har det mesta. Det blir ju såklart ett startpaket från NetonNet också. En sån som har micro, vattenkokare och dammsugare i ett. Alltid bra som start iallafall!

Annars? Ja ni, när far kommer hem så ska jag plocka ner kartonger från vinden och börja rensa i dem. Känns nästan som en tvångstanke att jag vill packa allt i "rätt lådor" för att underlätta. Tex. Köksgrejer i samma lådor, somrumssaker i rätt lådor mm. mm. Mest för att slippa springa runt som en höna när man hittar 40 olika saker i lådorna. Men det känns samtidigt som det inte spelar någon roll. Tror det mest är att jag vill ha kontroll över läget. (Som vanligt).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: