thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Det äcklar mig

Kategori: En vardag

tvn visas det reklam på reklam på reklam. Det slutar med att man kan alla reklamer utantill. Men när det väl kommer något nytt så blir förhoppningarna ändå en smula starka. man förväntar sig att den ska vara bättre än de innan. Sen kommer det en reklam som förstör allt. Som jag skrev på facebook, och jag citerar mig själv:

"Reklamen om den där otrohessajten äcklar mig. Varför gör man en sida som uppmanar till otrohet? Enkelt svar: Tjäna pengar på andras otrygghet såklart. Men att uppmana till otrohet leder bara till ett världskrig inom hushållen. Börjar undra om detta är påfund av psykologer som har brist på patienter, som inte klarat sina kurser för att få diplomen som krävs för att bevisa och kalla sig själv psykolog.. DET ÄCKLAR MIG!"

Om man nu vantrivs i sitt förhållande så finns det faktiskt alternativ.
Skilja sig/göra slut eller gör något åt saken.

Tycker man att förhållandet är tråkigt, ja så finns det faktiskt saker att göra åt det istället för att gå och vänsterprassla. Det skadar aldrig att pigga upp ett förhållande, att hitta på nya saker tillsammans. Det kanske räcker med att bara bryta vardagen genom att gå ut och gå tillsammans. Att käka ute, införskaffa spel, ha en diskution eller helt enkelt bara se på film tillsammans.

Det som gör saken ännu bättre är att aftonbladet skrev en artikel om denna hemsida! (Har valt att medvetet förtränga hemsidans namn). Där man kunde läsa att personers bilder samt information läckts ut. Detta blev ju "katastrof" för dessa personer. (...)

VAFAN?!

Har man inte stake nog att stå för vad man gjort, så kan man lika gärna ge blank fan i att göra dem. Visst, jag kan förstå pinsamheten, skammen och den jobbiga ångesten. Men det förvarar och förklarar ändå ingenting. Det hjälper inte att sitta bakom skärmen och vilja flukta på andra. Säg som det är rakt ut till den du faktiskt delar ditt liv med och gör slut om du inte kan hålla fingrarna i styr.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag äcklas av media som försöker locka fram vänsterprassling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: