thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Måleri, måleri och mer måleri.

Kategori: En vardag

Ge mig imorgon, så jag kan ringa upp facket igen!

Ska ta de lite från början. Håller på att prata med en chef på ett måleriföretag i skåne. Så ringde facket idag för att ta reda på lite mer exakt hur många timmar jag har (i målerivärlden är man lärling när man kommer ut från skolan och har då ett visst antal lärotimmar man ska ha för att sedan kunna kalla sig för målare. Det kallas även för utbildningssyfte för att bli en sån pass bra målare som möjligt). Jag har för mig att jag ligger runt 3400timmar (man ska ha 6500 när man är klar). Men vill vara på den säkra sidan!
Han skulle ringa upp mig efter derar lunch då han letat reda på min bok. (alla lärlingar har en lärlingbok där alla timmar noga skrivs in varteftet månaderna går så att facket kan följa upp hur långt man är i utbildningen).
Förstår inte vad som tar sån tid? De har mitt namn god damit! Finns bara en med mitt namn på hela avdelningen! GAHR! Menar.. det finns bara två ställen boken kan vara på. Hos facket eller på firman jag jobbade på för TVÅ ÅR SEN. Två år sen jag jobbade som målare sist. Knappt troligt att boke är kvar där.
MÅSTE få svar imorgon. Annars går jag fan till facket och sitter kvar tills de hittar den.
Vill verkligen försöka komma igång igen. Speciellt nu när jag har en öppning för jobb i skåne!
Hoppas han ringer mig imorgon. HOPPAS DET!
GAHR!
RING MIG IMOOORGOOOON!
Bild från.. öh.. 2009?
Gotta be it.
Anyway.

Kommentarer

  • Patrickagnethe säger:

    Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

    2012-08-21 | 07:18:52
    Bloggadress: http://patrickagnethe.blog366.com

Kommentera inlägget här: