thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

4h tåg på väg!

Kategori: En vardag

Då har man provat felix snabbpaj! Pappa ville testa den och eftersom jag ska till skåne nu snart så passade det ju inte bättre. Blev positivt överraskad! Den var riktigt god. Ost och skinkpajen. Men det kan ju ha att göra med att inget däri är "konstgjort". Allt är ju så att säga: Riktigt.
Trodde att pajdegen åtminstonde skulle vara "konstgjord" men si det var den inte. 

Väldigt glad.

Snart bär det iväg till tågstationen iallafall. Mitt tåg gåt 17.15, och tidspedant som jag är i såna här fall så vill jag gärna vara där 15 - 20minuter innan. Bara för att vara på den säkra sidan. Så är det alltid.
Hatar att behöva stressa och springa för att hinna med vare sig det gället tåg, spårvagn eller buss. Och nu är det ju varmt iallafall så skulle det vara sent så gör det inte allt för mycket.

Inte som sist, när det blev strömlöst lagom tills tåget skulle genom kolmården. Tåget skulle åka halv sju, och tiden flyttades hela tiden. Still slut skrek dem 21.00. Så blev det kyligare och kyligare. Åandra sidan fick vi på perrongen underhållning. Polisgripning av ungdom. Sen satt jag ju även med far min i andra änden av telefonen som hörde allt. MEN jag hade tur i oturen ändå, tåget blev 1h och ungefär 25minuter sent. Jag var faktiskt inte bitter, jag blev snarare lycklig när tåget kom.

Jag är väl bara en sån person. Ingen idé att bli arg eller sur. Skattade mig glad över att tåget kom alls!

Men åter tillbaka. Tåget gåt 17.15 som sagt. Går tyvärr inte att se om tåget är i tid heller, så får väl hålla tummarna att det inte är allt för försentat. Men det brukar ju inte intercity vara.

.. och ja, även om jag redan vet att sj:s hemsida inte funkar, så uppdaterar jag och provar femtioelva gånger ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: