thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Dagens klumpbord!

Kategori: En vardag

Far och syster diskuterar olika profeter.

Cila: Men vad var det han uppfann?
Far: Eureka menar du?
Cila: Ja?
Far: Jo de vet ja! Han upptäkte att när man badar i kallt vatten så blir det varmt om man kissar i det! Och EUREKA!

--

Far: Kyskhetsbältet!
Cila: Ja?
Far: Ja, men nu vet jag ju hur de kom fram att det kallas stålfjong!
...
Far: Ja, men när killen skulle hoppa på blev det ju STÅLfjong!!

---

Fortsätter på profeter:

Jag: Jag tycker det är mer farsinerade med profeterna som kommer fram till saker om molekyler mm.
Far: NEJ! Leonardo Davinchi var större!
Jag: Ne?
Far: JOOO!!! Han ritade ju helikoptrar och flygplan på ett århundrande som man inte ens kunna tänka att det borde existera!!
..
Mor (från köket): Men Leonardo Davinshi heter ju han i Turtles!!
Jag: NEJ det gör han inte!
Mor: JOOO!
JAG: NEJ DET GÖR HAN INTE! Han heter ju fan inte davinshi!!

-----

Far: CILA DRA MITT FINGER!!!
Cila: NEJ!
Far: jooo SNABBT!
Cila: men nej!!
-far brakar-
..
Far: Cila kommer göra mig förstoppad (med ledsen röst)
Jag: Ja jo, jag hörde det!
Far: Jaa, men den hade konstigt ljud..

---

Den här behöver lite förklaring. Det hände då när våran katt blev dålig (Spookie). Hon hade svårt att kissa och hade kiss i hela rumpan.

Cila: Kiss-i-pälsinen!
Far: Bonk-i-bävernen!
Cila: va?
Far: Ja? Det är så det kallas i Finland! Bonk-i-bävernen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: