thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Jag är så trött på mani och depp.

Kategori: En vardag

Jag är trött.
Extremt trött.
Enligt min psykolog för 4 år sedan "kan jag ha" den bipolära sjukdomen kallad mano depressivitet. Enligt sjukvårdsupplysningens hemsida har jag det.
Det är ärftligt (vi har det på båda sidorna av släkten) och triggas igång (oftast) pga stressrelaterade situationer (tex. mobbing, sorg mm) och (oftast) under ungdomen (15 - 30 år).
Jag är så trött på det här. Jag har inte fått diagnosen mano dep. men det var inte långt ifrån. Jag ville inte gå in mer på det av rädsla för att få veta sanningen. Har jag sjukdomen eller inte?
Det kanske är dags att ta reda på det nu. Det kanske är dags att be om hjälp igen?
Få svaret, jag alltid bävat för.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: