thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Låter hjärtat arbeta extra i 30min

Kategori: En vardag

Läste precis ett forum ang ångest/ må dåligt.
Där var det en person som ansåg att socialt liv förbättrar chansen att dämpa ångest vilket leder till att man mår bättre. H*n ansåg att man SKA omge sig i sociala kretsar jämnt. Jag håller inte med.
Visst, jag köper att man kanske "glömmer för stunden". Men det går inte att förbi se när man mår dåligt. Där i mot kan du förhindra att en katastrof utbryter. 

Jag tex. klarar inte av att vara med folk när jag mår dåligt. Det är knappt jag klarar av att vara i samma rum med min familj. Ännu mindre prata. Man ska aldrig vara ensam, men man ska heller aldrig tvinga sig själv vara med folk "bara för man inte ska vara ensam". Det finns faktiskt andra alternativ.

Jag kör på en gammal hederlig metod: Motion. Jag tränar. Vad jag tränar spelar ingen roll alls, det kan variera mellan dans, styrka och kondition. Men att dra på musik på hög volym i högtalarna/hörlurarna och sen pumpa järnet gör att endorfinerna i kroppen får fart vilket i sin tur gör att kroppen reagerar positivt (för det mesta).
Som idag. Jag hade en hur awsome dag som helst och från ingenstans började jag känna hur ångesten började krypa längst min ryggrad. Tre tårar, sen drog jag på hårdrock och började göra styrketräning.

Kom in för en halvtimme sedan från en 30min "pw". Jag blev peppad att gå ut och gå eftersom det är sol och 15+.

OCH!! ännu en gång säger jag detta: Det är ju självklart inte samma för alla. Bara för detta fungerar för mig, betyder det inte att det fungerar för alla. Och bara för det är min åsikt, betyder det inte att alla ska tycka så.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: