thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Mysteriet är löst

Kategori: En vardag

Jag, mor och far kom förmodligen på varför jag mår så dåligt. Det var exakt samma sak förra året.
POLLENALLERGIN. Jag förstår inte varför jag blir förvånad VARJE år? och framförallt: Hur kan jag glömma det VARJE ÅR?

Så tog en allergitablett imorse så får vi se om det kanke hjälper lite. Räknar ju inte med att det kommer funka 100% idag, utan det krävs ibland två dagar för det ska bli full verkan. Men redan nu känner jag faktiskt hur det lättar litegrann. 

OCH kom inte och säg att det är för tidigt för pollenallergin. För jag hade samma sak förra året, fast då började det i början/mitten på februari. Det handlar inte om det är snö kvar eller inte, det blåser faktiskt in pollen från andra håll. Eftersom jag nu mera bor i skåne, så är det ännu större chans att det är min allergi. 

Det förklarar faktiskt en hel del. Förutom febern igår. Men så kan jag ju faktiskt ha en blandning av förkylning och pollenallergin. Har för mig att jag mådde riktigt dåligt förra året med.



Bild lånad från google

Kommentarer


Kommentera inlägget här: