thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Packning och storrensning

Kategori: En vardag

Nu är nästan allt nedpackat. Halva mitt liv, ligger i lådor.
Jag och mor rensade ju ur skåpen i köket på både mina saker och även saker som vi får av dem. Bla. träningsflaskor, plastbyttor, easy-too-usekkonservöppnare (röda klara) och diverse andra saker som kommer bli användbara. Det är inte lång tid kvar nu. Och det börjar kännas kan jag lova.
De enda som är kvar är ju sängen, högtalare, kläderna, tv/bar-bänken, min toa och hörskåpet. Annars är det mesta klart och nedpackat. Alla mina vackra buddahstatyter tex. Åh, dom är så underbara! Och alla 1000 ljuslyktor och ljushållare. Hittade även en sån där "gammaldags" tändare, som jag köpte på augustifestibalen något år. Ska dock fylla dem med lite klet så den funkar innan flytten.

Alltid lika roligt att kolla genom saker.
Tills jag skulle rensa bland "gamla viktiga papper". Där fanns en heeel del att slänga, sortera och märka. 
Bunten som skulle slängas var jag tvungen att riva bort personnumret på. Så jag satte mig ner och började. Rev, rev, rev, rev...rev. Tillslut när det bara var 3 pappersark kvar, ja då klämmer mig far ur sig:
"Men du.. varför inte ta med de till landet och bränna i öppna spisen?"

.............................................
förhel"#¤¤&¤#%".
Vais"%"¤&¤!!!

VARFÖR tänkte inte JAG på det FÖRST?!
OCH VARFÖR kom inte HAN på det förrän EFTER jag var KLAR!?
Irroniiiiii.... BAH!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: