thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Magvärk när det är för mycket

Kategori: En vardag

Stressmage. Halsbränna. Oro. Mer stress.
Ush, detta är inget vidare. Det känns som det börjar bli lite för mycket nu. För mycket som tynger på helgerna och för framförallt: För mycket sjukhus. Akuten, operationer, undersökningar. Det är inte för min del heller. Jag hade klarat det bättre om det var min egen del, men nu är det alla andra runt omkring. 
Ska ju upp till Norrköping på onsdag. Jag ska passa på att bli av med den värsta stressen som slagit rot i min mage. Tror jag behöver min familjs pedagogiska sätt. De känner mig ju trotts allt bäst och de vet ju exakt hur jag känner och hur min tankebana går. Det är lustigt, de har alltid rätt ord för mig. 
Även om det känns fel att säga, så kunde inte min stressmage komma "mer lägligt" eftersom jag ändå ska upp och vara husmor. 
Det värsta slog till i lördags, det blev så illa att jag fick gå hem från jobbet. Även om inte halsbrännan slog ut i uppstötningar så klarade jag det inte. Kände att det är lika bra att ta det lugnt INNAN de kommer. När de väl visat sig så är det ju "för sent". Köpte medicin och satte mig och började på Harry Potter maraton. Det underlättade faktiskt lite att sluta tänka. Ju mer jag tänker, destu värre blir det. Så därmed dom orden ska jag göra lite nytta och sen sluta tänka mer för idag.
 
Dock är det skönt att få prata av sig det. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: