thuna

Hade du verkligen viljat så hade du gjort det - åtminstone försökt!

Onödigt med rubrik

Kategori: En vardag

Dear Diary.
 
Jag har nog blivit rätt lat. Jobbade 9h i lördags och stod halva dagen i entrén. Har gjort det många gånger förrut, så varför är denna gången annorlunda? Jag har sån fruktansvärd träningsvärk i mina ben så det är hemskt. Haft det i två dagar nu. Hur otränad kan en vara? Jag har ju inte fått träningsvärk innan? Åandra sidan får jag väl skylla på att jag fick för mig att sitta på huk och leka största delen av dagen. Dvs vi kastade boll till varandra och lät kunderna få prova på leksaker. Känns ytterst tragiskt att få träningsvärk av en sådan sak. Men jag antar att det får bli någon form av wakeupcall. KANSKE borde röra på sig lite mer igen. 
Eller också ge sjutton i att sitta på huk så mycket, vilket låter lättare. LAT var det, ja. 
 
Kan även konstatera att 12 april i år har jag och R varit tillsammans i 2 år och 7 månader. Förlovade i 2 år och 2 månader. När hände detta? Vart tog tiden vägen? Jag klagar absolut inte, jag älskar honom extremt mycket och jag är glad att jag får ha honom vid min sida. Men det känns som tiden springer ur mina händer. Men åandra sidan spelar dagar, veckor, månader och år ingen roll längre. Jag vill se ett helt liv utan avbrott med denna man, och därför blickar jag inte på kommande "årsdag" på samma sätt. Visst, det är absolut något "att fira", men som jag sa, jag blickar snarare över resterande av tiden. Vi har inte ens firat 2 års dagen. Vi skulle åkt till Köpenhamn och hittat på något kul. Får bli i sommar istället, Köpenhamn är riktigt fint just då. 
 
Ska snart till Norrköping igen. Min mor ska (äntligen, även om jag är orolig) få en operation som hon verkligen behöver. Jag ska agera husa/hundvakt under ett par dagar för att underlätta för dem (mest far då han kommer vara ensam hemma under tiden). Ska faktiskt bli roligt att få komma upp igen, har inte varit där sen i julas. Sist jag såg dem var ju i slutet på mars då mor fyllde år, men har ju inte träffat hundarna sen julas och jag saknar dem enormt mycket. Saknar ju såklart min familj också. 
Jag åker iallafall 1 - 5 maj. Får se hur mycket jag hinner med när jag är uppe, ska iallafall försöka få klart på köket hos dem så de har ett renoveringsmoment mindre att tänka på. En måste ju hjälpa te så gott de går så att säga. Ska även passa på att fira syster då hon nyligen fyllde år. Har en riktigt fin present till henne från oss!

OOOCH till sist: 12 April hade jag haft mitt körkort i 3 år. Gött.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: